Drifting

 

Április 21 – 22. Drift Games – FIA CEZ Drift Közép-Európai és Román, Magyar Bajnoki Évadnyitó Futam – www.drifting.hu
Június 22-23. Drift Masters Europen Championship Drift Masters Európa Bajnoki Sorozat – www.drifting.hu
Július 14 – 15. Kilincsel Előre Kupa Drift & Ladaracing AllStar Gála www.drifting.hu
Augusztus 24 – 25. TRACKWOOD Europen Drift Festival – FIA CEZ és Magyar és Lengyel  Drift Bajnokság V. Futam – www.drifting.hu

pro_2018_595

pro2_2018

pro2noturbo_street

Autós Pályanapok

Ahogy tavaly, idén sem lehet normál nyitva tartási időben autózni a pályán, de idén több autós pályanapot szervezünkahol több kategóriában, akár bukócső nélküli autókkal is, szervezett körülmények között lehet pályaautózni. Pályanapokat igyekeztünk minden Drift vagy Rallycross versenyt megelőző hétvégén is tartani, hogy versenyzőink igény esetén tudjanak tesztelni az azt követő hétvégére! Tervezett időpontok:

Március 04. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Március 25. (vasárnap) Autós pályanap – Rallycross és Drift edzés
Április 15. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Május 13. (vasárnap) Autós pályanap – Rallycross és Drift edzés
Június 17. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Július 08. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Augusztus 19. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Szeptember 30. (vasárnap) Autós pályanap – Rallycross és Drift edzés
November 04. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
December 02. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés

A változtatás jogát fenntartjuk! Résztvevők maximális száma 60 fő!

_______________________________________

Mi az a Drift ?

A drift szabad fordításban csúsztatást, sodródást jelent.

Aki még nem hallott erről a sportágról, annak valószínűleg ez még nem mond túl sokat. A drift nem más, mint az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos módon egyenesen.

A drift őrület gyökerét, mint a legtöbb első látásra őrültségnek ható dolgot, ezt is Japánban találhatjuk meg. Az 1960-as években itt rendezték meg

először az akkoriban divatos, úgynevezett “touge” illegális hegyi versenyeket. A touge versenyzők egyetlen célja, hogy minél rövidebb idő alatt teljesítsék a hegyi út két kijelölt pontja közötti távot. Néhányan közülük a jobb i

dő kedvéért a rallye-ból ellesett kanyarvételi technikákat alkalmazták, ebből nőtte ki magát később a drift. A sportág maga nagyon hasonló a rallye-hoz, azonban itt nem az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség. A drift tehát kifejezetten a hátsó kerekes autók és azok pilótáinak művészete.

Az eltelt néhány évtized természetesen elegendő volt ahhoz, hogy a sportág futótűzként terjedjen szerte a világon. Őshazájában a drift népszerűsége és nézettsége mára már vetekszik a Forma1-el, míg Európában csak pár éve nőtte ki magát igazán. Magyarországon a sportág első szárnypróbálgatása 2005 végén, míg első nyilvános bemutatkozása 2006-ban történt három sikeresen megrendezett versennyel.

Drift a RabócsiRingen

A Rabócsi Ringen látványosabbnál látványosabb drift versenyeket láthatunk.
2007-től 2010-ig a Magyar Drift Szövetség kiírásában, majd a Drifting.hu kiírása alapján 2010-től már hivatalos országos bajnoki futamokat, valamint egyedül álló módon éjszakai és villanyfényes Európa bajnoki futamokat is láthat a sportág utáni egyre népesebb rajongótábor.