Bemutatkozó

ifj. Rabócsi Tibor Magyarország többszörös rallycross bajnoka, egyben a rallyesport egyik ígéretes tehetsége. Szabolcs megyeszékhelyén, Nyíregyházán él, 36 éves, nős. Főiskolai tanulmányait 2002-ban fejezte be, végzettsége közgazdász. Mindennapjait a RabócsiRing Kft. ügyvezetői teendői, a rallycross viadalok szervezése tölti ki. Tibor karrierjének elindításában rendkívül sokat köszönhet édesapjának, Rabócsi Tibornak, aki az egykori lovaspályából mára európai színvonalú rallycrosspályát, országosan elismert autós és gokartparadicsomot varázsolt.


Egy sikertörténet kezdete

Az ifjú versenyző fiatal évei ellenére jelentős sportkarriert mondhat magáénak. A történet tizenhárom évvel ezelőtt kezdődött, amikor Tibor – édesapja jóvoltából – először ülhetett be egy gokartba.

1988-ban már a versenypályákon mutatta meg tehetségét az ifjú versenyző. A mini Forma 1-es gépet – melyet a szakemberek a technikai sportágak csúcsának, a Forma 1 bölcsőjének is tartanak – olyan érzékkel vezette, hogy 1990-91-es verseny évadban ő lett a gokart sportágnak a junior magyar bajnoka. Több hazai verseny mellett sikeresen szerepelt a nemzetközi porondon, sőt, még a legerősebb – Formula “A” – kategóriában is.

Fölfelé ívelő karrier

Az ifjú pilóta a rallycross országos amatőrsorozatában csiszolta tudását, melynek eredményeképpen 1996-ban sorra nyerte a futamokat, így a szakág abszolút bajnoka lett. A következő év (1997) már a profizmus jegyében telt. Hibátlan autózással, mind az öt futamot imponálóan nyerve végzett kategóriájának élén, maga mögé utasítva ezzel több, mint száz indulót, s megszerezve az abszolút győzelmet.

1998-ban megélte első profi szezonját, még pedig a rallycross Király kategóriájában, a Divízió I.-ben a magyar autósport élő legendájától, Ferjáncz Attilától vásárolt Ford Escort Cosworth-tal. A szakma és a szurkolók

elismerését itt is azonnal megszerezte és újoncként a dobogó harmadik fokára állhatott. A magyar bajnoki sikerek mellett a nemzetközi porondon is letette a névjegyét, a Közép-Európai bajnoki sorozaton az élmenők versenyében először hetedik, majd harmadik helyen végzett.

Az 1999-es évben egy versenyző- és technikagyilkos sorozatban végül a számított versenyek mindegyikén dobogós helyezést ért el. Ennek ellenére az összetettben negyedik helyen végzett. A sikerek elismeréseként ifj. Rabócsi Tibor 1999-ben a rallycross magyar válogatott kerettagja lett.
A 2000-es bajnokságon már egy sokkal erősebb, 450 lőerős, felújított Ford Escort Cosworth-tal állt rajthoz, ám a technika ördöge minden eddiginél többször tréfálta meg. Ennek ellenére is az ötödik helyen végzett az összetett versenyben. Némiképp ellensúlyozta a balszerencsés szezont, a nyírádi Közép-Európai Zóna Trófeán, a rangos nemzetközi mezőnyben elért második helyezése.

Csúcstechnológiával az élre

A rallycross az egyik legdinamikusabban fejlődő technikai sportág, ahol a tehetség, a tudás és az ambíció kevés, ha nem párosul megbízható, korszerű technikával. 2001-ban visszatért a kezdetek sikermárkájához, a Mitsubishihez, az akkori év rallycross-topjának tekintett Mitsubishi Lancer Evo VI. volánja mögé.

Egy ilyen csúcsmodellhez nemcsak megfelelő versenyzői rutin, de stabil technikai, anyagi háttér és hozzáértő kiszolgáló személyzet szükséges.

A tervezés is megköveteli profizmust, ezért Tibor szerződést kötött a világhírű K-Speed-team-mel. Az autóversenyzés, mindenki által látható csúcsán az autóversenyző áll, azonban a sikerhez igazi, profi csapatmunkára van szükség.
A forgatókönyv 2001-es évben meghozta gyümölcsét és Tibor fölényesen nyerte a rallycross Király kategóriájának abszolút bajnoki címét. A győzelmek koronáját pedig egy Közép-Európai bajnoki futam győzelme jelentette. A 2002-es évben a befektetett energia megtérülni látszott. Magabiztosan megvédte bajnoki címét. Ausztriában, az Európa Bajnoki futamon, kisebb csoda történt. A selejtezőkön rendre lépdelt előre, így egyenes ágon jutott be az “A” döntőbe, ahol folytatódott a parádés teljesítmény, s három – többszörös EB győztes – svéd mögött a negyedik helyen végzett. Ilyen eredmény elérése eddig egyetlen magyar pilótának sem sikerült, s ez a sporttörténelmi siker ad okot bizakodásra az Európa Bajnokság eredményes folytatásához.

A győzelemre koncentrálva

Ifjabb Rabócsi Tibor a sportszerűség határain belül minden idegszálával győzelemre koncentrál, de azt is tudja, nem minden versenyen lehet az élen végezni, ám a lehetőségeket maximálisan ki kell használni. A valódi eredményt nem a pillanatnyi sikerek, hanem a rövid- és középtávú tervek megvalósítása jelentheti. Ezek 2003-ban nem lehettek mások, csakis európaiak. A nagy eredmények eléréséhez azonban a körülményeknek is teljes összhangban kell lenniük. A RabócsiRing beruházásai, a rendezvények szervezése, a cég vezetése, az autó technikai fejlesztésével kapcsolatos teendők miatt, Tibor úgy döntött, a 2003-as évadot kihagyva, 2004-ben folytatja a versenyzést.  Tehetsége és tapasztalata nem feltétlenül korlátozza őt a rallycrossra. Egy év hosszú idő, ezért a 2004-es visszatérés sok meglepetést tartogathat mindenki számára.

2004.  már a Rallye éve

Az Ifj. Rabócsi Tibor – Somogyi Pál kettős várakozáson felül szerepelt a 2004-es rally bajnokságban. Tibor újonc létére a legerősebbnek tartott kategóriában, az N csoportban többször is nagyszerűen versenyzett, és a zárófutamon végül a 3. helyen végzett. A Budapest és a Zemplén rallyn végig dobogóközelben autóztak, és végül sikerült is megcsípniük az utolsó versenyen egy dobogós helyet.

A 2004-es évtől Ifj. Rabócsi Tibor a Rallye szakágban versenyez.

Elért eredmények

1988 – 1995. - Gokart: kétszeres magyar bajnok

1996 – 1997. - Rallycross: országos amatőr versenysorozat abszolút bajnok (Mitshubishi Colt)

1998-tól: - Rallycross: Profi I. oszt., Király kategória (Divízió I. “A” csoport) versenyzője

1998. - Rallycross: országos bajnokság abszolút 3. helyezett (Ford Escort Cosworth)

1999. - Rallycross: országos bajnokság abszolút 4. helyezett (Ford Escort Cosworth)

2000. - Rallycross: országos bajnokság abszolút 5. helyezett (Ford Escort Cosworth)

2001. - Rallycross: országos bajnokság abszolút 1. helyezett (Mitsubishi Lancer Evo VI.)

2002. - Rallycross: országos bajnokság abszolút 1. helyezett (Mitsubishi Lancer Evo VI.)
Rallycross: Európa bajnoki futam 4. helyezett Ausztria (Mitsubishi Lancer Evo VI.)

RALLYE

2004.
- Országos bajnokság: 4. SZK. Transport Zemplén Rallye 3. helyezett (Mitsubishi Lancer Evo VI.). Rallye: 2004-es országos bajnokság összetett 5. helyezett (Mitsubishi Lancer Evo VI.)

2005.
- Országos bajnokság 2. futam: 12. Vredestein Miskolc Rallye “N” csoport 3. helyezett, 127 indulóból az összetett 9. hely. (Mitsubishi Lancer Evo VI.)
Országos bajnokság 5. futam: Veszprém Rallye “N” csoport 3. helyezett, összetett 7. hely. (Subaru WRX N-12)

2006.
- Ifj. Rabócsi Tibor a 2006-os évet főiskolai tanulmányai miatt kihagyta.

2007.
- Országos bajnokság 1. futam: Start Autó Eger Rallye “N” csoport 10. helyezett (Subaru Impreza)

2008.
- Országos bajnokság 4. futam:  BF Goodrich Veszprém Rallye “N” csoport 6. helyezett, összetett 16. hely
(Mitsubishi Lancer EVO IX.)

2009.
- Országos bajnokság 6. futam:  GENERALI Nyírség Rallye “N” csoport 5. helyezett, összetett 9. hely
(Mitsubishi Lancer EVO IX.)


További képek a
Rallye – fotóalbumban …