SPISAK HARMADJÁRA NYERTE A LADARACING DRIFT GÁLÁT

dobogo_lada

Harmadik győzelmét ünnepelhette Spisak Pavol a 6. Ladaracing All Star Gálán. A második helyre terelte a VFTS-t a tavalyi bajnok Vizelli Karesz, a harmadik helyre pedig Ecsy lépett fel, miután Papp Arniet legyőzte a bronz csatában.

Ismét egy eseménydús hétvégén vagyunk túl! Idén is láthattatok egy remek amatőr körversenyt szombaton, szebbnél szebb Ladákat a szépségversenyen, és ezúttal is remek mezőny vágott neki a hatodik Ladaracing All Star Gálának! A szabályok értelmében a szombati showman díjas ezúttal is bejutott a nagyokhoz vasárnapra, aki Kovács Ernő lett az ezerkettessel.
Nem indult azonban túl jól számára a nap, hiszen a vasárnap reggeli edzésen rendesen lerendezte a kocsit, amikor is a gumifal beforgatta az autót így kapott eleje hátulja. A falak idén sem kíméltek senkit a szombati körversenyen is kreálódott egy kompakt VFTS, de Vida Sanyinak is volt egy közeli találkozása a sánccal.

A szombat esti díjátadó után idén is sorsolással döntöttük el hogy ki kivel küzd majd a páros csatákban. Ennek értelmében a következő ágrajzzal indítottuk az All Star Gálát: FOLYTATÁS: http://www.ladaracing.hu/spisak-harmadjara/ 

Július 14. Nemzetközi Retro Mobil Fest Július 15. Ladaracing Gála és Drift Bajnokság

Tisztelt Érdeklődők! 2018. július 14-15-én a kerül megrendezésre a Retro Mobil Fest nemzetközi Retro jármű rendezvényünk, mely a Kelet-Magyarország legnagyobb Klasszik – Sport – Izomautó – Off Road – Verseny – Motorkerékpár – KGST kiállítása címre pályázik. A Retro Mobil Fest nem egy szigorúan vett kiállítás, hanem egy olyan családi program, ami két egész napos kikapcsolódást nyújt minden korosztály számára 30 000 négyzetméteres területen. A kiállításon részt vehet minden öreg autó és motor: Ahhoz hogy biztosan legyen kiállítói helyed regisztráld magad az alábbi linken: https://docs.google.com/forms

Jelentkezz te is, ha eredeti állapotú vagy különleges 20 évnél öregebb járművel rendelkezel! A „kiállításról” tudni kell, hogy nem a szervezők, hanem maguk a résztvevők „válogatják” össze a járműveket. A kiállítási területre csak az alábbi kategóriák egyikébe tartozó 20 évnél öregebb járművek parkolhatnak be: Klasszik – Sport – Izomautó – Off Road – Verseny – Motorkerékpár – KGST – OT. Fontos tudnivaló a résztvevő Retro autósok számára, hogy csak délelőtt 10 óráig lehet a területre beállni, normál nézői belépő megváltása mellett, szombaton és vasárnap is.

A kilátogatók így a szabadtéri részen elhelyezett járműveiket közvetlen közelről fogják megtekinteni. A Retro Mobil Fest kiállítási területén a kiállított Retro járművek tulajdonosai a kilátogatott nézők „zsetonjaiért” vetélkednek ezáltal a díjakat nem egy szakmai zsűri fogja odaítélni, hanem maguk az eseményre kilátogató nézők. Minden néző a belépőjegye mellé egy szavazó zsetont, kap, amit az általa legszimpatikusabbnak ítélt jármű tulajdonosának adhat oda. A legszebb autók mellett a nézők várhatóan több „zsetonnal” jutalmazzák majd azokat, akik korabeli ruhákba öltöznek járműveik mellé az emlékfotók elkészítéséhez. Minden kategóriában a legtöbb „zsetont” begyűjtő autós viheti majd haza az első helyért járó díjat. A rendezvény vendéglátó egységekkel és kulturált díjmentesen használható mosdókkal várja a kilátogatókat. A látogatók számára a fotózás és a videó készítés engedélyezett azonban a sajtó képviselőit kérjük, hogy filmezési, tudósítási szándékukat e-mailben előre kell jelezzék a szervezőknek a media@drifting.hu e-mail címre.

James Deane csak 3.lett a Drift Master Európa-bajnokság máriapócsi futamán

podium

2. Juha Poytalaakso   /  1. Grzegorz Hypki  /  3. James Deane

Itt aztán volt minden. Szemerkélő és szakadó eső, kellemes napsütés, izgalom, parádés párviadalok, gumifalérintés, kasznirongálás, gumifüstölés, vízpermetezés. Fantasztikus mezőny, húsz nemzet ötvenhárom pilótája nevezett a Dirft Master Európa-bajnokság második fordulójára, amelynek a máriapócsi RabócsiRing adott otthont. Pénteken a címvédő ír James Deane volt a király, és szombaton is jó ideig neki állt a zászló.

A rivális szerelői segítettek

A második napon a kvalifikációk után a legjobb harminckettő kieséses párviadalokban folytatta. A plocki nyitófutamon győztes Conor Shanahan ugyan vette az akadályt, ám úgy nézett ki, hogy a dán Kenn Ektved elleni csatában az autója leamortizálódott. Aztán nem kis meglepetésére a következő körre is kijött, mert a szerelők csodát tettek. Ebben nagy szerepe volt Elias Hountodji teamjének, akik besegítettek, pedig éppen az ő pilótájuk ellen meccselt a fiatal ír. A második körben aztán kiderült, hogy az autó csak ennyit bírt, így az első fordulóban győztes pilóta búcsúzott.

Honfitársa, James Deane a nyolc között is vette az akadályt jelentő Adam Zalewsky elleni csatát, a szintén esélyes, ugyancsak lengyel Paweł Borkowski ellen honfitársa, Gre­gorz Hypki diadalmaskodott. Szintén a négy közé jutott a finn Juha Poytalaakso, valamint a lengyel Bartosz Stolarski. Az első elődöntőben Deane a második futam első felében visszafogottan ment, így nem kis meglepetésre Hypki jutott a fináléba így James Deane 2017-es Formula Drift bajnoknak be kellett érnie a dobogó 3. fokával. A másik ágon a kvalifikáción tizedik Poytalaakso nyert.

Jött a bronzfutam, amely kiegyenlített küzdelmet hozott, így következett a visszahívás, ebben Deane újfent megvillantotta tudományát. Ugyancsak szakadó esőben indulhatott a finálé, amely remek párviadalt hozott.

Aztán az elődöntősök a díjkiosztóhoz autóztak. A negyediket és harmadikat szólították a dobogóra, ám a döntő eredményét ekkor még nem közölték. A pilóták azért érezték, hiszen még mielőtt a dobogó második fokára hívták volna a finnt, Hypkit már a levegőbe dobálták csapatának tagjai. A győztes a diadal mellé négyezer eurót is kapott, a második ennek a felét, a harmadik ezerötszáz, míg a negyedik ötszáz euróval gazdagodott.

Esőben is parádéztak

Sajnálatos, hogy az időjárás kissé beárnyékolta a remek versengést. A nyolc közötti körözések alatt szakadni kezdett az eső, az addig tömött vadonatúj lelátó egyre inkább megüresedett. Amíg sütött a nap és tapadtak a gumik, fantasztikus körözéseket láthatott a mintegy háromezer néző. A szakadó esőben, a vizes pályán pedig a legjobbak bemutatták, hogy milyen pazar technikával uralják a hat-nyolcszáz lőerős gépcsodákat.

DRIFT MASTERS EUROPA BAJNOKSÁG 2018.06.22-23.

Kárain nem találtak fogást a riválisok !

A pünkösdi versenyen kegyes volt az időjárás; kis cliósok nagy csatája a RabócsiRingen, füstölt a BMW.
Ralikrossz. Az edzések és az időfutamok is érdekesek, de az igaziak az elődöntők és leginkább a finálék. Így volt ez vasárnap és hétfőn is a máriapócsi RabócsiRingen, ahol a ralikrossz országos bajnokság harmadik futamát, illetve az országos amatőr sorozat második megmérettetését rendezték.
A hétfői finálékat a fiatalok kezdték, egymás után jöttek a döntők, egy ideig meglepetések nélkül. A Super 1600-asoknál mindenki kíváncsi volt arra, hogy Csucsu, azaz Lukács Kornél miként fogja mozgatni a Twingót, hiszen nemrégiben az Európa-bajnokságon a Supercarsban indult egy Skoda Fabiával. A startnál ugyan beragadt, de az első körben, a murvás szakasz után már az élen autózott. Olyan előnyre tett szert, hogy a jokerkör után is elöl maradt és biztosan nyert.

Castoral verhetetlen volt:Vajon Csirmaz Brúnó meg tudja fogni Roman Castoralt? Ez volt a kérdés a Supertours -2000 kategória fináléja előtt. A magyar pilóta néhányszor már megrángatta az oroszlán bajszát, ám a cseh versenyző remek pilóta. Ezt most is bebizonyította, hiszen magabiztosan autózva elsőként ért célba Brúnó előtt. Mögöttük hatalmas csatát vívott három cliós, akik közül végül Nagy Attila állhatott a dobogó harmadik fokára.

Mintha drifteltek volna: A profik utolsó előtti fináléjának rajtja után Vámos Tibor BMW-je hatalmas füstöt okádva jelezte, hogy a baj nem kicsi. Olyan volt, mintha drifteltek volna a pályán. Persze nem örült ennek a versenyző, és az első kör végén ki is kellett állnia.
És jött a leginkább várt futam, a Supercars döntője. Az első sorban az összetettben élen álló Kárai Tamás és a másik audis, a szintén az Európa-bajnokságon is pallérozódó Mózer Attila állt. Mögöttük az a Szabó Krisztián, aki kóstolgatja, tesztelgeti ennek a kategóriának a technikáját, hiszen majd a világbajnokságon szeretne indulni. Ő csak ebben a kategóriában „kezdő”, hiszen autó¬krosszban és Super 1600-ban már szerzett Európa-bajnoki címet, utóbbiban kétszer is. Mellette a jegyzett ralis Spitzmüller Csaba szeretett volna bizonyítani. A hatosfogat másik két tagja két Zoltán volt, Harsányi és Vass. Kárai jól csípte el a rajtot, mögötte Mózer és Szabó nyomta, ugyancsak keményen. Peches volt viszont Vass, mert a technika ördöge kibabrált vele, és elszállt a küzdelemből. Kárai magabiztosan rótta a köröket, Spitzmüller egy ideig a második helyen autózott, ám kiment jokerezni és mire visszatért, beállt a korábbi sorrend, ami nem is változott. A kockás zászlóval Kárait intették le elsőként, majd jött Mózer, Szabó, Spitzi és Harsányi.

Az égiek megkegyelmeztek
Húsvét vasárnapján a idő kitolt a versenyzőkkel és a rendezőkkel, most kegyesek voltak az égiek, hiszen bár a pálya fölött feketéltek a fellegek, az amatőrök is száraz pályán döntőzhettek. ML

11 RR
A Supercars rajtját Kárai Tamás jól csípte el, mögötte Mózer Attila, majd Szabó Krisztián és a többiek Fotó: Janics Attila

RÉSZLETES EREDMÉNYEK:

DRIFT GAMES ÁPRILIS 21-22. FiA.CEZ.OB

sx

Béres Szabolcs és csapata egész télen tervezett, egyeztetett és tárgyalt annak érdekében, hogy minél nívósabb és elismertebb drift versenyeket rendezhessenek. Több versennyel, többek között a Trackwooddal már letették névjegyüket és ismertté tették kis hazánkat a driftért rajongó európai pilóták körében, azonban ezzel nem elégedtek meg.

Ez a tűz hajtotta őket akkor is, amikor megálmodták a Drift Gamest, ami méltó nyitánya volt az idei szezonnak.  Óriási kihívás volt a magyar pilóták számára is ez a futam, hiszen össze kellett mérniük tudásukat több európai nemzet (román, ukrán, szerb, szlovák…) versenyzőivel, ugyanis a futam keretein belül kerül megrendezésre a FIA CEZ Drift Bajnokság hivatalos fordulója és a Román Pro és Pro2 Drift Bajnokság 1. fordulója is a Magyar bajnokság mellett.

A precíz, minden apró részletre kiterjedő szervezés, a felújított, gyönyörű Rabócsiring kettőse meghozta gyümölcsét, hiszen összesen hetvenhét nevezés érkezett a versenyre. Miután az elmúlt években megszűnt az EEDC és a DriftAllstars/DriftGp sorozat is Kelet-Közép-Európában a drifting.hu csapata lett a drift versenyt rendezők között a legelismertebb és legkeresettebb éllovas.

A nézőket nem csak az egymástól pár centire elhaladó, több száz lóerős autók kápráztatták el, hanem a gyönyörű és nagyon szexi lányok is, akik mindent megtettek annak érdekében, hogy még izgalmasabbá és felejthetetlenebbé tegyék ezt a szezonnyitó versenyt.

PRO-AM kategória futamai már megalapozták a hangulatot, hiszen két magyar pilóta is ott volt a legjobb négy között. Nagyon kemény harcot vívtak a fiúk, de sajnos most „csak” a harmadik és negyedik helyet sikerült megszerezniük. Porkoláb Péter végre összeszokott az autójával és az ifjú titánt Piskolty Kevin nagyon hamar a PRO kategóriába várják a pontozó bírák. A PRO-AM kategória rangsora az alábbiak szerint alakult: TOVÁBB  

Érdekelne a ralikrossz, ha az F1-gyel végeztél?

kimi

Riporter: Melyik országbeli újságíróktól kapod a leghülyébb kérdéseket?

Kimi : Mind ugyanazon a szinten van, tök egyformák. (Nevet.)

Riporter : Érdekelne a ralikrossz, ha az F1-gyel végeztél?

Kimi : Igen. Még nem volt időm kipróbálni egy kocsit, bár már felajánlották nekem párszor. Viccesnek tűnik, olyanok mint a raliautók, csak erősebbek. Minimum kipróbálnám.

Forrás: index.hu teljes cikk : autosport.com