DRIFT MASTERS EUROPA BAJNOKSÁG 2018.06.22-23.

Kárain nem találtak fogást a riválisok !

A pünkösdi versenyen kegyes volt az időjárás; kis cliósok nagy csatája a RabócsiRingen, füstölt a BMW.
Ralikrossz. Az edzések és az időfutamok is érdekesek, de az igaziak az elődöntők és leginkább a finálék. Így volt ez vasárnap és hétfőn is a máriapócsi RabócsiRingen, ahol a ralikrossz országos bajnokság harmadik futamát, illetve az országos amatőr sorozat második megmérettetését rendezték.
A hétfői finálékat a fiatalok kezdték, egymás után jöttek a döntők, egy ideig meglepetések nélkül. A Super 1600-asoknál mindenki kíváncsi volt arra, hogy Csucsu, azaz Lukács Kornél miként fogja mozgatni a Twingót, hiszen nemrégiben az Európa-bajnokságon a Supercarsban indult egy Skoda Fabiával. A startnál ugyan beragadt, de az első körben, a murvás szakasz után már az élen autózott. Olyan előnyre tett szert, hogy a jokerkör után is elöl maradt és biztosan nyert.

Castoral verhetetlen volt:Vajon Csirmaz Brúnó meg tudja fogni Roman Castoralt? Ez volt a kérdés a Supertours -2000 kategória fináléja előtt. A magyar pilóta néhányszor már megrángatta az oroszlán bajszát, ám a cseh versenyző remek pilóta. Ezt most is bebizonyította, hiszen magabiztosan autózva elsőként ért célba Brúnó előtt. Mögöttük hatalmas csatát vívott három cliós, akik közül végül Nagy Attila állhatott a dobogó harmadik fokára.

Mintha drifteltek volna: A profik utolsó előtti fináléjának rajtja után Vámos Tibor BMW-je hatalmas füstöt okádva jelezte, hogy a baj nem kicsi. Olyan volt, mintha drifteltek volna a pályán. Persze nem örült ennek a versenyző, és az első kör végén ki is kellett állnia.
És jött a leginkább várt futam, a Supercars döntője. Az első sorban az összetettben élen álló Kárai Tamás és a másik audis, a szintén az Európa-bajnokságon is pallérozódó Mózer Attila állt. Mögöttük az a Szabó Krisztián, aki kóstolgatja, tesztelgeti ennek a kategóriának a technikáját, hiszen majd a világbajnokságon szeretne indulni. Ő csak ebben a kategóriában „kezdő”, hiszen autó¬krosszban és Super 1600-ban már szerzett Európa-bajnoki címet, utóbbiban kétszer is. Mellette a jegyzett ralis Spitzmüller Csaba szeretett volna bizonyítani. A hatosfogat másik két tagja két Zoltán volt, Harsányi és Vass. Kárai jól csípte el a rajtot, mögötte Mózer és Szabó nyomta, ugyancsak keményen. Peches volt viszont Vass, mert a technika ördöge kibabrált vele, és elszállt a küzdelemből. Kárai magabiztosan rótta a köröket, Spitzmüller egy ideig a második helyen autózott, ám kiment jokerezni és mire visszatért, beállt a korábbi sorrend, ami nem is változott. A kockás zászlóval Kárait intették le elsőként, majd jött Mózer, Szabó, Spitzi és Harsányi.

Az égiek megkegyelmeztek
Húsvét vasárnapján a idő kitolt a versenyzőkkel és a rendezőkkel, most kegyesek voltak az égiek, hiszen bár a pálya fölött feketéltek a fellegek, az amatőrök is száraz pályán döntőzhettek. ML

11 RR
A Supercars rajtját Kárai Tamás jól csípte el, mögötte Mózer Attila, majd Szabó Krisztián és a többiek Fotó: Janics Attila

RÉSZLETES EREDMÉNYEK:

DRIFT GAMES ÁPRILIS 21-22. FiA.CEZ.OB

sx

Béres Szabolcs és csapata egész télen tervezett, egyeztetett és tárgyalt annak érdekében, hogy minél nívósabb és elismertebb drift versenyeket rendezhessenek. Több versennyel, többek között a Trackwooddal már letették névjegyüket és ismertté tették kis hazánkat a driftért rajongó európai pilóták körében, azonban ezzel nem elégedtek meg.

Ez a tűz hajtotta őket akkor is, amikor megálmodták a Drift Gamest, ami méltó nyitánya volt az idei szezonnak.  Óriási kihívás volt a magyar pilóták számára is ez a futam, hiszen össze kellett mérniük tudásukat több európai nemzet (román, ukrán, szerb, szlovák…) versenyzőivel, ugyanis a futam keretein belül kerül megrendezésre a FIA CEZ Drift Bajnokság hivatalos fordulója és a Román Pro és Pro2 Drift Bajnokság 1. fordulója is a Magyar bajnokság mellett.

A precíz, minden apró részletre kiterjedő szervezés, a felújított, gyönyörű Rabócsiring kettőse meghozta gyümölcsét, hiszen összesen hetvenhét nevezés érkezett a versenyre. Miután az elmúlt években megszűnt az EEDC és a DriftAllstars/DriftGp sorozat is Kelet-Közép-Európában a drifting.hu csapata lett a drift versenyt rendezők között a legelismertebb és legkeresettebb éllovas.

A nézőket nem csak az egymástól pár centire elhaladó, több száz lóerős autók kápráztatták el, hanem a gyönyörű és nagyon szexi lányok is, akik mindent megtettek annak érdekében, hogy még izgalmasabbá és felejthetetlenebbé tegyék ezt a szezonnyitó versenyt.

PRO-AM kategória futamai már megalapozták a hangulatot, hiszen két magyar pilóta is ott volt a legjobb négy között. Nagyon kemény harcot vívtak a fiúk, de sajnos most „csak” a harmadik és negyedik helyet sikerült megszerezniük. Porkoláb Péter végre összeszokott az autójával és az ifjú titánt Piskolty Kevin nagyon hamar a PRO kategóriába várják a pontozó bírák. A PRO-AM kategória rangsora az alábbiak szerint alakult: TOVÁBB  

Érdekelne a ralikrossz, ha az F1-gyel végeztél?

kimi

Riporter: Melyik országbeli újságíróktól kapod a leghülyébb kérdéseket?

Kimi : Mind ugyanazon a szinten van, tök egyformák. (Nevet.)

Riporter : Érdekelne a ralikrossz, ha az F1-gyel végeztél?

Kimi : Igen. Még nem volt időm kipróbálni egy kocsit, bár már felajánlották nekem párszor. Viccesnek tűnik, olyanok mint a raliautók, csak erősebbek. Minimum kipróbálnám.

Forrás: index.hu teljes cikk : autosport.com

Oláh-Gumi Nemetközi Rallycross Parádé Eredmények

duen2

Ez Kárai Tamás húsvétja volt és remekül debütált az MX5 Kupa, izgalmak a ralikrossz Oláh-Gumi  Nemzetközi Rallycross Fesztiválon.

Igazi Ralycross-os hétvége volt, amit az időjárás elvett vasárnap, hétfőn visszaadta. Húsvét első napján szakadó eső várta a szezonkezdő máriapócsi ralikrosszverseny résztvevőit és nézőit. Az Oláh-Gumi  Nemzetközi Rallycross Fesztiválon a hazai profi és amatőr pontvadászat nyitánya mellett a Közép-európai Zóna Trófea fordulóját is megrendezték. A cudar idő ellenére is lementek az első napi futamok, hétfőn pedig szeles, de napsütéses idő várta a folytatás résztvevőit. Mintegy négyezren voltak kíváncsiak a futamokra, amelyek nem szűkölködtek az izgalmakban. Az elődöntőkben ketten is tetőre fordították az autójukat, szerencsére nem sérültek meg komolyabban. Stréhli Dominik Feliciájának motortere lángra kapott, szerencsére ketten is gyorsan ott teremtek poroltókkal és elfojtották a tüzet.

duen1

A finálék közül nagy érdeklődés kísérte a mazdások versengését, hiszen ez egy új géposztály volt, amelyet Szabolcsi Róbert ötlött ki. Tíz Mazdát alakítottak át 1600 köbcentis, 120 lóerős versenyautóvá. Öt körön át úgy nézett ki, hogy Benyó Máté és Ficza Ferenc párviadaláról szól a finálé. Aztán a hatodik körben kiderült, hogy az elsőben jokerező Gerencsér Dávid és Szabolcsi Róbert fordultak jó pozícióban a hosszú egyenesre, ebben a sorrendben értek célba, Ficza pedig a harmadik lett.A Super Touring-2000-ben a nagy esélyes Roman Castorallal három körön át tartotta a lépés Csirmaz Brúnó, majd a magyar fiatal Hondája meghibásodott, így ketten is meg tudták előzni. A Super 1600-as géposztályban Marton Gergely végig ott loholt a cseh Josef Susta nyomában, ám nem tudta megelőzni riválisát.

És jött a nagy durranás, a SuperCars fináléja. Kárai Tamás és az osztrák Alois Höller indultak az első két helyről, az osztrák csípte el jobban a startot, ám Kárai hamar megelőzte és aztán végig az élen autózva, előnyét egyre inkább növelve szerezte meg a győzelmet Höller „Papa” előtt. A harmadik helyre a jól startoló Mózer Attila érkezett be. A profik után az amatőr sorozat résztvevői fináléztak

Oláh-Gumi Nemetközi Rallycross Parádé Eredmények

SuperCars CEZ + OB
Super1600 CEZ + OB
STC+2000 CEZ + OB
STC-2000 CEZ + OB
STC-1600 OB
Magyar Kupa OB
Suzuki Kupa OB
Astra Kupa OB
Junior Kupa OB
MX5 Kupa OAB D1
-1600 OAB D2
-2000 OAB D2
+2000 OAB D2

Rallycross Országos Amatőr Bajnokság 2018. Állás 1 forduló után (Frissítve: 2018.04.04.)

Verseny- és rendezvénynaptár 2018

Új időszámítás kezdete a RabócsiRingen!

Érkezik a Drift Masters GP, Európa legnagyobb drift eseménye!

 

Új fejezet kezdődik ebben az esztendőben a RabócsiRing életében! A tervezést tettek követték, így a tavaly már közzétett látványtervek nagy része megvalósult, idén pedig elnyeri végleges formáját a megújult létesítmény!

 

Amint már korábban publikáltuk, a versenypályán tavaly elindult egy beruházás, amelynek keretében már részben felépült egy 20 000 m2 nagyságú vezetéstechnikai tanpálya, ami a meglévő versenypályával ötvözve, immáron 50 000 m2-re bővült aszfaltterületet jelent.

Megépült egy új indító épület, amely modern és letisztult formájának, valamint méretének köszönhetően szintén többfunkciós létesítményként szolgál majd. 

A vezetéstechnikai tanpálya megépítésével, az immáron 1,6 km hosszúvá növekedett aszfaltpálya egy olyan kombinatív újítást jelent, amely mind a rallycross, mind a drift, a motor és még a gokart számára is új nyomvonala(ka)t eredményez.

A tavalyi évben már teszt üzemmódban működő pályán, az egyes szakágak kipróbálhatták magukat. Visszajelzések alapján a fejlesztés – amely még nem fejeződött be – a vártnál is jobban sikerült.

A beruházás keretében, idén épül még a tanpálya oktató épülete, valamint elkészül egy 1000 férőhelyes lelátó a nézők nagy örömére.

 Amit megálmodtunk: Magyarország harmadik, Kelet-Magyarország első vezetéstechnikai tanpályája, mely önálló létesítményként is fog funkcionálni, mely bővítéssel több szakág is új nyomvonalon haladhat.

 

 osszes_nyugatrol_900

Offroad Szakági Bizottság információk 2018

rajt

Az Offroad Szakági Bizottság utolsó ülésén elkészítette a 2018-a Autocross és Rallycross Alapkiírásokat. A véglegesítése a héten megtörténik és nyilvánosságra hozzuk őket.

Arra kérnek minden versenyzőt, hogy minél hamarabb kezdje el a Sportorvosi engedélyét beszerezni, mert ismerve az előző évek tapasztalatait nagyon sokan vannak mindenhol.

A Nevezői licencek beadási határideje 2018. 01.31., az MNASZ On-line felületén keresztül.

Versenyzői licencek leadásának határideje 2018.02.28. Ezek is az On-line felületen keresztül, ahova a nevező egyesület jogosult belépni.

Nyílt Szakági Értekezlet időpontja: 2018. Február 24. szombat 10.30 A helyszínt hamarosan jelezni fogjuk, de Budapesten lesz. Szabályismereti Vizsga letételére a szakági értekezlet keretében itt lesz lehetőség.

Kérünk benneteket, hogy a versenyévadra minden versenyző műszakilag és esztétikailag is megfelelő állapotba hozza versenyautóját.

Offroad szakági Gépkönyvezések 2018.: