Rallycross

rallycrossosok  2018-ban, mint korábban is háromszor látogatnak el hozzánk. A Húsvéti Nemzetközi Rallycross Parádé ígérkezik a legizgalmasabbnak, hiszen nemcsak nemzetünk pilótái, hanem Közép-Európa legjobbjai is rajthoz állnak. A Pünkösdi viadal az OB III. futama, míg az októberi futam pedig a bajnokság várhatóan izgalmas befejezését jelenti majd.

 

Április 01 – 02. Oláh-Gumi Rallycross Közép-Európa és Országos Bajnoki Évadnyitó I. Futam – CEZ
Május 20 – 21. Rallycross Országos Bajnoki III. futam
Október 06 – 07. Rallycross Országos Bajnoki Évadzáró VII. Futam

rallycross_900

ALAPKIÍRÁS ÉS ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK A MÁRIAPÓCSI RABÓCSIRING KFT. ÁLTAL KIÍRT AMATŐR RALLYCROSS BAJNOKSÁGRA

Autó_slideAutós Pályanapok

Ahogy tavaly, idén sem lehet normál nyitva tartási időben autózni a pályán, de idén több autós pályanapot szervezünk, ahol több kategóriában, akár bukócső nélküli autókkal is, szervezett körülmények között lehet pályaautózni. Pályanapokat igyekeztünk minden Drift vagy Rallycross versenyt megelőző hétvégén is tartani, hogy versenyzőink igény esetén tudjanak tesztelni az azt követő hétvégére! Tervezett időpontok:

Március 11. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Március 25. (vasárnap) Autós pályanap – Rallycross és Drift edzés
Április 15. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Május 13. (vasárnap) Autós pályanap – Rallycross és Drift edzés
Június 17. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Július 08. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Augusztus 19. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
Szeptember 30. (vasárnap) Autós pályanap – Rallycross és Drift edzés
November 04. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés
December 02. (vasárnap) Autós Pályanap – Drift és Rallycross edzés

A változtatás jogát fenntartjuk! Résztvevők maximális száma 60 fő!

Drift_practice_800

autos_nap_01

_______________________________

Gépesített gladiátorok ádáz csatája

Mi is az a rallycross? 130401_02n
Több mint negyven esztendeje egy angliai RAC rallye-viadal szervezői a gyorsasági szakasznak egy aszfaltos-sóderes körpályát jelöltek ki. Akkor kevesen gondolták volna, hogy az egyik legdinamikusabban fejlődő autós szakág bölcsőit rakták le. Hazánkban a 80-as évek derekától vált ismertté a rallycross.

Miért népszerű a rallycross? 
A nézők imádják a szakágat, hiszen itt megadatik az ami egyébként egyik autós szakágnál sem: egy helyről látható a verseny, szemmel lehet követni a több körös küzdelmet. Éppen ezért – azaz követhetősége miatt – olyan népszerű ez a technikai szakág. A televízió összefoglalók egy-három kameraállásból elkészíthetők, ezáltal a kb. 1 km-es pályán a többször megforduló autókat követve körbe elhelyezett reklámok is folyamatosan láthatók. Itt valóban küzdelemről van szó, a gépesített gladiátorok ádáz csatájának arénaként ad otthont a pálya. Az autók kilincsremenő viadala nemcsak a versenyzőkben, a nézőkben is megemeli az adrenalinszintet. A biztonságos pályák családi programnak is kiválóak, szülők és gyerekek szorítanak együtt vagy külön-külön kedvenceikért.

Rallycross a RabócsiRingen

130401_44n

A Nyíregyházától 20 km-re található máriapócsi RabócsiRing valóságos zarándokhelye lett a rallycrossnak, hiszen itt minden adott az izgalmas versenyekhez. A pálya környezetét egy mesterséges tó, többszáz férőhelyes fedett VIP lelátó, teljes villanyvilágítás (mely alkalmas éjszakai rendezvények lebonyolításához), fedett depók és a nézők kulturált szórakozását és ellátását biztosító épített vendéglátó egységek teszik sikeressé és párját ritkítóvá.

A pálya folyamatosan fejlődik, az 1 km-es útvonal jelenleg 70 százaléka szilárd burkolat (beton, aszfalt), a többi murva és homok. Valamennyi kritikus szakaszon biztonságos korlát és legalább két és fél méter magas lelátóként is szolgáló földsánc, illetve gumisánc védi a nézőket. A start hat állásos, lámpás indítású. A teljes lebonyolítást a futamokon számítógépes rendszer végzi, és a rajtnál jelzi a korán indulókat.

Egy kör a RabócsiRingen

A start után rövidke egyenest követően egy jobb kanyar következik, amely gyakorta ádáz csaták színtere, hisz döntő fontosságú lehet, ki fordul el elsőként ebben a kanyarban. Rövid pörgés után elnyújtott balkanyar következik, majd egy rövidke egyenest követően derékszögű balkanyar, majd egy szintén derékszögű jobb kanyar után jön a hosszú, 250 méteres egyenes. Ennek az egyenesnek a végére a versenyautók akár a 160 km/órás sebességet is elérik, ami egy ilyen pályán hatalmas tempó. Az éles balkanyart követi egy egyenes szakasz a végén két balos kanyarral, majd jön a startvonal, és a nem hibázó pilóta már teljesített is egy kört.