Rallycross

2019

autó_slide

 

Pályanapon való részvétel feltétele:

  • -   bukósisak viselése kötelező (utasnak is)
  • -   utasok csak bukócsöves autóban lehetnek
  • -   autó megfelelő műszaki állapota (olajfolyás ne legyen, autón belül és kívül az alkatrészek rögzítése megfelelő legyen, fékek, kormánymű, gumik állapota megfelelő legyen)
  • -   felelősségnyilatkozat kitöltése, aláírása minden autóban ülőnek kötelező (helyszínen)

Pályahasználat díja (drift nyomvonal): 24 900 Ft

Pályahasználat díja (rallycross nyomvonal): 29 900 Ft

 Programterv

  • 08: 00        Kapunyitás
  • 09: 00 – 10: 00  Adminisztráció, gépátvétel, eligazítás, pályabejárás
  • 10: 00 – 17: 00   Pályaautózás, edzés

Tudnivalók a pályaautózásról:

  • -   egyszerre 4 autó tartózkodhat a pályán
  • -   egy autó egyszerre 4 kört mehet a pályán, majd a pályáról való lehajtást követően ismét a felállhat a rajthoz
  • -   egészségügyi biztosítás mellett
  • -   részvevők maximum száma 60 fő, Drift és Rallycross edzésen a drift versenyzők élveznek prioritást, Rallycross és Drift edzésen a rallycross versenyzők élveznek prioritást! 

Kötelező zászlójelzések:

  • -   sárga: veszély a pályán, kötelező nagymértékben lassítani
  • -   piros: nagy veszély, akadály a pályán, lehetőség szerint azonnali megállás, további baleset okozása nélkül
  • -   fekete-fehér kockás zászló: a futam végét jelenti, felmutatását követően el kell hagyni a pályát!

A pályanapokon gázzsámollyal bográcsolási, szalonnasütési lehetőséget biztosítunk díjmentesen az arra kijelölt helyeken, valamint a foci és röplabda pályák használata is díjmentes.

Egész napos büfészolgáltatással várjuk vendégeinket!  Info: +36-30-274-0800, www.rabocsiring.hu

 Minden érdeklődőt sok szeretettel várunk!

RabócsiRing csapata

A változtatás jogát fenntartjuk! Résztvevők maximális száma 60 fő!

Drift_practice_800

autos_nap_01

_______________________________

Gépesített gladiátorok ádáz csatája

Mi is az a rallycross? 130401_02n
Több mint negyven esztendeje egy angliai RAC rallye-viadal szervezői a gyorsasági szakasznak egy aszfaltos-sóderes körpályát jelöltek ki. Akkor kevesen gondolták volna, hogy az egyik legdinamikusabban fejlődő autós szakág bölcsőit rakták le. Hazánkban a 80-as évek derekától vált ismertté a rallycross.

Miért népszerű a rallycross? 
A nézők imádják a szakágat, hiszen itt megadatik az ami egyébként egyik autós szakágnál sem: egy helyről látható a verseny, szemmel lehet követni a több körös küzdelmet. Éppen ezért – azaz követhetősége miatt – olyan népszerű ez a technikai szakág. A televízió összefoglalók egy-három kameraállásból elkészíthetők, ezáltal a kb. 1 km-es pályán a többször megforduló autókat követve körbe elhelyezett reklámok is folyamatosan láthatók. Itt valóban küzdelemről van szó, a gépesített gladiátorok ádáz csatájának arénaként ad otthont a pálya. Az autók kilincsremenő viadala nemcsak a versenyzőkben, a nézőkben is megemeli az adrenalinszintet. A biztonságos pályák családi programnak is kiválóak, szülők és gyerekek szorítanak együtt vagy külön-külön kedvenceikért.

Rallycross a RabócsiRingen

130401_44n

A Nyíregyházától 20 km-re található máriapócsi RabócsiRing valóságos zarándokhelye lett a rallycrossnak, hiszen itt minden adott az izgalmas versenyekhez. A pálya környezetét egy mesterséges tó, többszáz férőhelyes fedett VIP lelátó, teljes villanyvilágítás (mely alkalmas éjszakai rendezvények lebonyolításához), fedett depók és a nézők kulturált szórakozását és ellátását biztosító épített vendéglátó egységek teszik sikeressé és párját ritkítóvá.

A pálya folyamatosan fejlődik, az 1 km-es útvonal jelenleg 70 százaléka szilárd burkolat (beton, aszfalt), a többi murva és homok. Valamennyi kritikus szakaszon biztonságos korlát és legalább két és fél méter magas lelátóként is szolgáló földsánc, illetve gumisánc védi a nézőket. A start hat állásos, lámpás indítású. A teljes lebonyolítást a futamokon számítógépes rendszer végzi, és a rajtnál jelzi a korán indulókat.

Egy kör a RabócsiRingen

A start után rövidke egyenest követően egy jobb kanyar következik, amely gyakorta ádáz csaták színtere, hisz döntő fontosságú lehet, ki fordul el elsőként ebben a kanyarban. Rövid pörgés után elnyújtott balkanyar következik, majd egy rövidke egyenest követően derékszögű balkanyar, majd egy szintén derékszögű jobb kanyar után jön a hosszú, 250 méteres egyenes. Ennek az egyenesnek a végére a versenyautók akár a 160 km/órás sebességet is elérik, ami egy ilyen pályán hatalmas tempó. Az éles balkanyart követi egy egyenes szakasz a végén két balos kanyarral, majd jön a startvonal, és a nem hibázó pilóta már teljesített is egy kört.