Csomós Miklós az idényzáró országos bajnoki futamon – amely egyben ERC-viadal is – az abszolút címért száll harcba!

Csomós Miklós az idényzáró országos bajnoki futamon – amely egyben ERC-viadal is – az abszolút címért száll harcba!
14 október

Csomós Miklós talán maga sem gondolta, hogy az idényzáró országos bajnoki futamon – amely egyben ERC-viadal is – az abszolút címért szállhat harcba, de ha már adódik a lehetőség, megpróbálja megragadni. Még akkor is, ha ellenfele a címvédő Hadik András, aki ráadásul némi lépéselőnyben van.

FELTENNÉ A KORONÁT AZ ÉVRE

 

Rally Hungary: Tegye a szívére a kezét: számított rá, hogy bajnokesélyesként várja majd az idényzáró Rally Hungary-t?

Csomós Miklós: Nem számoltunk azzal, hogy ennyire kiélezett lesz a csata, és hogy mi a bajnoki címért harcolunk majd, de most már nyilván csalódottak lennénk, ha meg kellene elégednünk a második hellyel. Még akkor is, ha tudva, hogy milyen éven vagyunk túl, a második hely kiemelkedően jó eredmény. A lényeg, hogy Hadik Andris kilenc ponttal vezet előttünk, de nagyon hosszú verseny vár ránk Nyíregyháza környékén, ahová nem megyünk feltett kézzel. Az Európa-bajnoki élmezőnnyel is szeretnénk összemérni a gyorsaságunkat, de természetesen az országos bajnoki cím a cél.

Ketté lehet ezt választani?

Csomós Miklós: Nem, de nem is kell: úgy gondolom, ha a magyar mezőnyben jól teljesítünk, akkor már az Európa-bajnoki futamon is meglesz a tisztes helytállás. Nem mondom, hogy az elejében végzünk majd, de az ötödik-tizedik hely környéke elérhető számunkra. A fő cél, hogy Hadik Bandi előtt végezzünk, és még az sem feltétlenül elég – nyilván nekünk muszáj lesz számolgatni.

Rally Hungary: Lehet taktikázni?

Csomós Miklós: Az első napon semmiképpen sem, ugyanakkor nem szabad hülyeségekbe sem belemenni.

Rally Hungary: Mindketten szabadkártyát kaptak az Európa-bajnokságra, ezt érdemes kihasználni. Egyébként is nevezett volna az ERC-mezőnybe?

Csomós Miklós: Terveztük, hiszen ahhoz, hogy Hadik Bandival egyenlő feltételekkel tudjunk versenyezni, a mezőnyben nagyjából ott kell elhelyezkedni, ahol ő – a szabadkártya persze nagy segítség nekünk, köszönet érte. Az utóbbi két-három hetünk egyébként már a felkészüléssel telik, azzal, hogy fizikailag és technikailag is a lehető legjobb formában várjuk a rajtot.

Rally Hungary: Ez mit jelent a gyakorlatban?

Csomós Miklós: Az autó egész évben rendben volt, semmi gondunk sem volt vele, úgyhogy gyakorlatilag csak át kellett nézni, mi magunk azonban kicsit emeltünk az edzésmennyiségen, és nagyon sok belsőkamerás felvételt nézünk. Főleg egyébként az Európa-bajnoki menők tavalyi belsőit, így választ kaptunk azokra a kérdésekre is, amelyekkel kapcsolatban esetleg volt bennünk bizonytalanság. Ha egy-egy kanyarról nem tudtam eldönteni, hogy hányas fokozatban fér el az autó, akkor ezekből a videókból megtudtam.

Szereti a Rally Hungary pályáit?

Csomós Miklós: Igen, nagyon. Tavaly is volt egy-két jó részeredményünk, a magyar értékelésben gyorsasági szakaszt is nyertünk, szóval bízom benne, hogy a versenytempónkkal nem lesz gond. De nagyon hosszú ez a verseny, sok-sok kilométert kell megtenni, és a defekt is benne van a pakliban, úgyhogy nagyon észnél kell lenni. Nem szabad ész nélkül nekiugrani a futamnak, de lazsálni sem, mert ha egy pillanatra is elveszem a gázt, az ötödik-hatodik helyen is találhatom magam. Simán megtörténhet egyébként, hogy a bajnoki cím sorsa az utolsó szakaszon, a power stage-en dől majd el…

Rally Hungary: Izgalmasan hangzik. Legalább annyira, mint amennyire izgalmas ez a szezon volt. Mi volt a csúcspontja és a mélypontja az önök szempontjából?

Csomós Miklós: A csúcspont a Salgón és a Veszprémben aratott győzelem, a mélypont pedig a mecseki kiesés, no meg a Vértes rali második szakaszán elszenvedett defekt, amelynek következtében a tizedik helyről kezdhettük meg a felzárkózást, és végül azzal tartottuk életben a bajnoki reményeinket, hogy ötödikként célba értünk. Nagyon sajnálom, mert ha nincs az a defekt, ott is hajszálon múlhatott volna, hogy melyikünk végez előrébb. Így viszont, a kilencpontos hátránnyal nekünk most már szerencse is kell a bajnoki címhez. Persze, már az is nagyon jó, hogy egyáltalán harcolhatunk érte, hogy közel kerültünk ahhoz, amiről álmodtunk.

Rally Hungary: Sokat tanult az idén?

Csomós Miklós: Nagyon sokat! A tavalyihoz képest gyorsultunk is, és sokkal stabilabban hozzuk a jó tempót, mint korábban. Hasznos év volt ez mindenképpen, bízom benne, hogy fel tudjuk tenni rá a koronát.

„EGY KICSIT GYORSABBNAK KELL LENNI MIXINÉL”

Hadik András ismeri a siker receptjét, és most újra „főznie kell belőle”, hiszen a hazai Európa-bajnoki futamon, a Rally Hungaryn hódíthatja el újra az abszolút bajnoki elsőséget. Címvédőként nála a rutin és kilencpontnyi előny, ugyanakkor riválisa az egyik legtehetségesebb ifjú titán, Csomós Miklós.

Megint nyakunkon a Rally Hungary és ön megint a bajnoki címért száll harcba. Lassan ez már a szokásává válik. Milyen tervekkel várja a magyar Európa-bajnoki futamot?

Hadik András: Nyilván nyerni szeretnénk a magyar értékelésben – válaszolta a bajnoki címvédő Hadik András, aki az idén is Kertész Krisztiánnal száll harcba a végső sikerért. – Az az igazság, hogy vezethetnénk a mostani kilencnél több ponttal is, de nagyon nagyot estünk Veszprémben, amely után legnagyobb meglepetésemre viszonylag gyorsan felálltunk.

Rally Hungary: Úgy gondolta, önben marad az a nagy bukás?

Hadik András: Őszintén szólva nem tudtam, hogy mire számíthatok, voltak bennem kérdések azzal kapcsolatban, hogy most mi lesz, de szerencsére nem hagyott nyomot bennünk az esés, gyorsak voltunk a következő futamon a Vértesben.

Rally Hungary: Azt pedig lassan megszokja, hogy ilyen hatalmas tétje van az idényzárónak.

Hadik András: Na igen – mosolyog. – Nem tudom, hogy mi lesz Nyíregyházán, többesélyes a küzdelem, ha mi Mixivel nagyon rosszul szerepelünk, még Mads Ostberg is lehet a bajnok. Ha pedig Mixi az első és mi a másodikok vagyunk, akkor legalább egy power stage-et vagy egy napot nyernünk kell a végső sikerhez. De ismerhet, mindenképp megpróbálunk gyorsabbak lenni, mint ő.

Rally Hungary: Az utóbbi idők példája azt mutatja, hogy ön jól bírja a nyomást. Tényleg így van?

Hadik András: Igen, nincs vele problémám – mindig a feladatra koncentrálok, és megpróbálok a lehető legkevesebb hibával versenyezni, ebben már van rutinom. Ettől függetlenül úgy gondolom, ez egy nagyon nehéz verseny lesz, már csak azért is, mert eleve sokkal hosszabb, mint egy átlagos magyar bajnoki futam, arról nem beszélve, hogy a pályái is sokkal változatosabbak és nehezebbek.

Rally Hungary: Önnél azonban megvan a siker receptje, hiszen nyert már itt.

Hadik András: Bízom benne, hogy tényleg tudjuk, miként lehet ezeken a pályákon biztonságosan, de gyorsan autózni. Miskolcon lakunk, úgyhogy a környék sem ismeretlen: bízom magunkban.

Rally Hungary: Ha teljesen őszinte akar lenni magához: a szezonrajt előtt számított arra, hogy Csomós Miklós lesz a legfőbb ellenfele a bajnoki címért folyó csatában?

Hadik András: Nem, de hát ilyen a rali, ilyen a sport. Mindig új ellenfelek jönnek, olyanok is, akikre eredendően nem számít az ember. Mixi nagyon ügyes, a fiatalok közül ő teljesít a legjobban és legkiegyensúlyozottabban – le a kalappal előtte.

Rally Hungary: Szólhat ön mellett a rutin?

Hadik András: Elvileg szólhat, a gyakorlatban azonban kicsivel gyorsabban kell menni, mint ő.

Rally Hungary: Az autója készen áll a harcra?

Hadik András: Másfél hónapja nem ültünk versenyautóban, úgyhogy a Rally Hungary előtt rajthoz állunk még Kazincbarcikán tesztjelleggel és a verseny hetében is tesztelünk – így készülünk. Aztán, hogy mit hoz a viadal, azt meglátjuk október 24-én.

Rally Hungary: Van kedvenc szakasza a versenyen?

Hadik András: Az erdőbényei gyorsaságit nagyon szeretem, de alapvetően minden szakasz nagyon jó azon a környéken, mind vérbeli ralipálya. Várjuk, hogy ott versenyezhessünk.

SZUPERSPECIÁL

Szuperspeciál - Rabócsiring

Mi az a Szuperspeciál? Mi olyan különleges ebben a versenyben?

Egy ‘Speciál szakasz’ a rallyban egy versenyzésre lezárt útszakaszt jelent. A Szuperspeciál (SSS, angol: Super Special Stage) egy méltán érdekes esemény a rally kedvelőinek, hiszen itt egy rövid és kifejezetten a nézők szórakoztatására felépített útszakaszról van szó, ráadásul a RabócsiRingen egy párhuzamos pályáról beszélünk, ami külön izgalmakat tartogat magában.

A 2021-es Rally Hungary Európa-bajnoki futam Szuperspeciálja biztosan emlékezetes marad a kilátogatóknak.

A világbajnoki színvonalú nevezői lista mellett egy villanyfényes futamra lehet számítani, külön fény- és hangtechnikával készülünk az estére. A pálya nyomvonalán található egy külön erre az eseményre megépített ugrató, és egy megvilágított vízfal is a verseny színesítése érdekében. Európa legjobb rallysai fognak itt megméretkezni és, ami ennél is jobb, hogy mindezt saját szemünkkel kísérhetjük végig, hisz a Rabócsiring jelentős része belátható egy helyből. 

Időpont:

2021. október 22.

Helyszín:

Máriapócs, Rabócsiring

Tervezett időterv:

Kapunyitás:                                   14:00

Rallycross és Truck bemutató:   15:30 – 17:00

Historic mezőny:                         17:00 – 18:00

Rallycross és Truck bemutató:   18:00 – 18:30

ERC mezőny:                              19:00 – 20:30

Rallye1 mezőny:                          20:30 – 22:00

Fontos információk:

Az est házigazdái: Szujó Zoltán és Kőváry Barna

Infrastruktúra: mosdók, büfék, nézői parkoló található a helyszínen

A program nagy része sötétben, villanyfénynél fog zajlani, emellett külön fény- és hangtechnikával készülünk az estére.

A pálya nyomvonalán található egy külön erre az eseményre megépített ugrató és egy megvilágított vízfal is a verseny színesítése érdekében.