Eredmények és beszámoló Nemzetközi Matador Rallycross Fesztivál 2024 ÁPRILIS 01.

Eredmények és beszámoló Nemzetközi Matador Rallycross Fesztivál 2024 ÁPRILIS 01.
04 April

Felavattuk új lelátóinkat, közel 4.000 néző előtt zajlott a Matador Nemzetközi Rallycross Fesztivál! 4 ország és 95 versenyző állt rajthoz a rallycross nyitányon a máriapócsi RabócsiRingen!

Látványos csatákban, borulásokban, szerencsekerékben, ajándékokban, Csomós Mixi közönségtalálkozóban és élményautóztatásban nem volt hiány a Matador hétvégén!

SuperCars kategóriában BENYÓ Máté bizonyult a legjobbnak, kevéssel lemaradva a lengyel STANISZEWSKI Zbigniew futott be másodikként és az osztrák HÖLLER Alois lett a harmadik a szezonnyitón.

SuperTourinrCars+2000-ben a magyar BMW-s trió, Bészi, Vámosi és G. Nagy
Zoli vasárnapi hatalmas bukását követően, a technikai gondokkal küzdő lengyel BUDZYŃSKI Piotr nyerte a versenyt, KUNA Michał pedig a dobogó második fokára állhatott.

SuperTourinrCars-2000-ben, a cseh bajnok Častoral Roman még mindig verhetetlen, a lengyel DĄBROWSKI Robert ért be másodikként, aki szintén nagyon gyors volt, és az újonc TREPÁK Andor, Magyarország színeiben lett a bronzérmes.

Super1600 kategória győztese KACZOR Levente, ezüstérmese KOVÁCS Sámuel lett.

SuperTourinrCars-1600 kategóriát egy ifjú titán, FEKETE Gergő nyerte meg GONDA Ákos előtt, a hétvége egyik meglepetésembere, ARTNER Róbert pedig harmadik lett, egy nagyon ügyes versenyautó talpra állítást követően.

Semog Bravo HankookCross Car RX Kupa ígéretünkhöz híven az egyik leglátványosabb kategóriának bizonyult. Nagy mentéseket, szép megoldásokat, tehetséges pilótákat láthattunk összecsapni, CSUTI Kristóf, CSUTI Máté, HORVÁTH Ottó sorrendben jegyezték a befutókat.

Az egyik legnépesebb kategóriában, a Magyar Kupában, KULCSÁR Dániel végzett az élen, a közönségkedvenc PATU lett a második, HOGYOR József pedig a harmadik.

MX5 Kupában is gyönyörű meccseket láthattunk, végül GÁSPÁR Csaba, HERCZEG Tamás és GRIGALEK Gábor Dr. álhattak a dobogóra.

Astra Kupában ütközések, borulások mellett szép előzéseket is bemutattak pilótáink, KISHARSÁNYI, GAÁL Fecó és ZELENÁK Olivér sorrendben értek célba.

Junior Kupában 16 tehetséges fiatal mérettette meg magát, KALDENEKKER Norbert Attila, KISDOKY és SZABÓ Bence bizonyultak a legjobbaknak.

Pünkösdkor folytatás következik, a Húsvéti eredményekért kattints a képre : 

 

 

 

VIDEÓS BESZÁMOLÓ 

 

 

A VERSENY ELŐTT KÉSZÜLT RIPORTOKBÓL VÁLOGATTUNK : 

 

 

Interjú: Benyó Máté 

 

  • Hogy telt a téli pihenő, azaz a felkészülési időszak?
  • Annak ellenére, hogy a tavalyi szezonom eredmények tekintetében jól sikerült, tudtam, hogy ha nemzetközi szinten is eredményes szeretnék lenni, akkor fejlődnöm kell néhány területen. Minden eddiginél többet foglalkoztam magammal a felkészülési időszak folyamán és több remek szakemberrel kezdtem el együtt dolgozni a teljesítményem fejlesztése érdekében. Természetesen attól még, hogy jön a szezon első versenye, ez a munka nem áll meg. Sőt, magamra vetítve egy tesztként fogom felfogni ezt a versenyt, hogy jó-e az az irány, amit kijelöltem magamnak a tél folyamán.

 

 

  • Autón technikai változás, fejlesztés történt?
  • A Peugeot 208-ast a csapatom elemeire szedte a tél folyamán és mióta ezzel az autóval versenyzünk, azóta most esett át a legnagyobb felújításon. Fejlesztések tekintetében a legnagyobb változás a motorban lesz. A tavalyi szezont követően az ORECA teljes mértékben felújította a motorunkat és kaptunk hozzá egy új szoftvert is. Az, hogy ez teljesítményben miként fog megnyilvánulni, azt egyelőre mi sem tudjuk, de remélhetőleg a Rabócsiringi verseny után már jóval több adattal fogunk rendelkezni a fejlesztést illetően is.

 

  • Milyen célokkal vágsz neki a 2024-es évadnak?
  • Amennyiben összeáll a költségvetésünk az idei szezonra, úgy az Európa- bajnokág lesz a prioritás számunkra. Szeretnénk szintet lépni és stabil résztvevője lenni a nemzetközi élmezőnynek. Ez a fő motivátora annak, hogy oly sokat dolgozom saját magam fejlesztésén, a Korda Racing pedig mindent megtesz, hogy technikailag is minél ütőképesebbek legyünk.
    A magyar bajnoki programunkról egyelőre konkrétumokat nem tudok még mondani. Amennyiben össze tudjuk rakni a költségvetést egy párhuzamos programra, akkor nyilvánvalóan szeretném megvédeni a magyar bajnoki címemet, de fontos hangsúlyozni, hogy nem szeretnénk, ha a magyar bajnokságon való részvétel erőforrásokat csoportosítana el az EB-n való részvételről. Így, ha “csak” az Európa-bajnoki büdzsét sikerül előteremtenünk, készek vagyunk a nemzetközi sikerességért beáldozni a hazai szintéren történő versenyzést.

 

 

  • Milyen célokkal vágsz neki a versenyhétvégének?
  • Fő célom minden kétséget kizáróan a győzelem megszerzése. Azonban, mint korábban említettem, az autó egy nagy revízión esett át a tél folyamán, így a legfontosabb szempont, hogy az autó minden egységét leellenőrizzük és leteszteljük a verseny folyamán. Illetve azok a területek, amelyeken dolgoztam magamon a felkészülési időszak folyamán, reményeim szerint a korábbinál kompetitívebb Benyó Mátét fog eredményezni az autóban. Amennyiben az autó és én is a várakozásaimnak megfelelően fogunk működni a hétvége folyamán, úgy reményeim szerint a győzelem sem fog elmaradni. Győzelemmel indítani egy szezont ugyebár pedig mindig felemelő érzés és egy plusz löket.

 

 

 

Interjú: Pál Krisztián

 

  • Hogy telt a téli pihenő, azaz a felkészülési időszak?

Az elmúlt évek téli időszakában mindig részvettünk versenyeken, most pihenni szerettünk volna, és a fagyoskodás sem hiányzott. Az idei télen maradt a szimulátor és a csapat fedett gokart pályája

 

  • Autón technikai változás, fejlesztés történt?

Amikor 2022-ben az autó hozzánk került, az utolsó csavarig szétszedtük, és a lehetőségeinkhez képest felújítottuk. 2023 októberében a RabócsiRingen volt az első versenyünk, ami az autónak az első nagy tesztje volt, ahol még jöttek elő hibák. Azt a téli időszakban próbáltuk orvosolni. Szerettünk volna még fejleszteni az autón, de a lehetőségeink korlátozottak. Teljesítményt is tudnák feljebb tekerni, de az az üzemórát csökkentené. A technikai hátrányt a pályán nekem kell pótolni, de szeretem az ilyen kihívásokat.  

  • Milyen célokkal vágsz neki a 2024-es évadnak?

 

Minél többet szeretnék menni az autóval, lehetőségeim szerint több versenyen részt venni, és a lehető legtöbbet tanulni. A magyar bajnokságban többször dobogóra állni. Ha sikerülne jó gumikra szert tenni az megkönnyítené a dolgomat. 

 

  • Vannak e a nemzeti vagy zóna bajnokságon kívül terveid?

A magyar bajnokság is nagy falat a csapatnak. Azon dolgozunk, hogy minden hazai versenyen részt tudjunk venni. Voltunk tesztelni Svédországba a Höljesi pályán egy Supercar Lite autót. Nagyon tetszett a pálya és a versenyzőkhöz való hozzáállás. Volt szerencsénk a bajnoki futam egy napját végig nézni, nagyon erős mezőny van. Ha lehetőségeink engednék, jó lenne a RallyX bajnoki futamain részt venni. Szeretnék eljutni kedvenc pályáimra, Circuit de Lohéac, Hell és Höljes. Sajnos ezekre 2024-ben kis esély van.

  • Milyen célokkal vágsz neki a versenyhétvégének?

 

Bízom benne hogy a technika nem hagy cserben, és magamból is kitudom hozni a maximumot. Teszt nélkül vágunk neki a versenynek kevés idő lesz, hogy összehangolódjak az autóval. jó lenne döntőbe jutni ebbe az erős mezőnybe. Nagyon örülnék, ha a verseny végén dobogó valamelyik fokára fel tudnék állni. Az előző versenyen sikerült és hozzá tudnék szokni. Örülök, hogy akiket pár éve a pálya széléről csodáltam azokkal együtt csatázhatok.

 

Alois Höller :

  • Hogy telt a téli pihenő, azaz a felkészülési időszak?
  • Rengeteg munka volt a versenyautó műhelyben, de jutott idő a síelésre és a curlingre is.

 

  • Autón technikai változás, fejlesztés történt?
  • Sok változtatás történt az autó sebességváltján és a differenciálműben a meghibásodások megelőzése érdekében, ezt leszámítva minden a régi.

 

  • Vannak e a nemzeti vagy zóna bajnokságon kívül terveid?
  • Részt tervezünk venni az egész Osztrák bajnokságban és talán az egész közép-európai bajnokságban is – majd meglátjuk.

 

  • Milyen célokkal vágsz neki a versenyhétvégének?
  • A Rabocsi Ringet kíváncsian várjuk és meglátjuk, hol tudunk végezni nehéz lesz versenybe szállni az Eb és VB szintű autók ellen.

 

Antal István

  • Hogy telt a téli pihenő, azaz a felkészülési időszak?/
  • Az új autó építésével telt, ami egy Skoda Fabia MK3 RX lett.

 

  • Autón technikai változás, fejlesztés történt?
  • A szezont a Mitsubishi Colttal kezdem meg, ami a tél folyamán egyébként eladásra került. Reményeim szerint a 2. futamra már a Skodával tudok indulni.

 

  • Milyen célokkal vágsz neki a 2024-es évadnak?
  • Az új autót szeretnénk majd beállítani, és minél szebb eredménnyel zárni az évet.

 

  • Vannak e a nemzeti vagy zóna bajnokságon kívül terveid?
  • Idénre nincsenek.

 

  • Milyen célokkal vágsz neki a versenyhétvégének?
  • Csak jól szeretnénk érezni magunkat .