Ez látványos ralikrossz volt. Ilyen nincs, és mégis van!

Ez látványos ralikrossz volt. Ilyen nincs, és mégis van!
26 május

Az izgalmakról, a tétről csak annyit, hogy a három nap huszonharmadik kiugrását produkálta a

Ez látványos ralikrossz volt. Ilyen nincs, és mégis van!

A huszonöt éves RabócsiRingen olyan történt vasárnap Mózer Attilával, ami negyedszázad alatt elkerülte: tetőre borította az autóját. Nevezetesen egy Ford Fiesta-t a Matador RX fesztiválon. Erre mi történik hétfőn, szintén bukik egy másik Mózer, a fia, Márk, mégpedig a döntőben. Szerencsére a két pilóta nem sérült meg igazán, ami nem mondható el az autókról.


Ebből is kiderülhet, hogy látványos és izgalmas futamokban nem volt hiány a máriapócsi pálya idei rali¬krossz nyitányán, a pünkösdi versenyen. Több mint százharminc pilóta vágott neki a háromnapos vetélkedésnek. Szombaton az amatőr sorozat résztvevői versenyeztek a nyitókörükben, vasárnap és hétfőn pedig az országos bajnokság és a Közép-európai Zóna Bajnokság indulói.


A legnagyobb érdeklődés a SuperCars-kategóriát kísérte, a két Mózer is itt indult. Attila autóját nagyon megviselte a bukás, azt követően már hiába nyomta a gázpedált, a motor nem úgy reagált a parancsra, mint korábban, nem is sikerült bejutni a fináléba. Nem úgy Márknak, aki az elődöntőben hatalmas küzdelemben szerezte meg a harmadik helyet, így a fináléban indulás jogát.


Az izgalmakról, a tétről csak annyit, hogy a három nap huszonharmadik kiugrását produkálta a lengyel Zbigniew Staniszewski, akinek ezért két joker kört kellett teljesítenie. Az első rajt után aligha gondolta volna, hogy végül harmadik lesz. No, de ne ugorjunk ennyire előre; az első rajtot Kárai Tamás kapta el a legjobban, mögötte ifjabb Kiss László, majd a hatodik helyről parádésan induló Mózer Márk vette az első jobbost. A második körben aztán a remekül autózó Mózer Peugeot-ja lecsúszott az ívről, a bal hátuljával elkapta a gumifalat, ő is tetőzött, mint a Tisza, majd oldalán megpördülve állt meg jó száz méterrel később. Szerencsére nem történt baj, a kényszerszünet után jött az újabb rajt.


Ennél is Kárai lépett meg Luigi és Kiss előtt, utóbbi Peugeot-ja lángot vetett, ami nem jelent túl jót. Aztán jött a piros zászló, leintették a futamot. A harmadik rajtra már csak három autó állt oda, mert Benyó Máté és ifj. Kiss is hiányzott. Ez már végig ment, és Kárai biztosan nyerve vágott vissza Luiginek a kakucsi eredményért.


Sok izgalmas futam volt még, a SuperTouring +2000-ben például Vámosi Tibor úgy szerezte meg a második helyet, hogy korai rajt miatt két joker kört teljesített. Több autó is leamortizálódott a nagy küzdelemben. A karbantartások miatt el is húzódott a hétfői program, késő délután hét körül ért véget az utolsó döntő, már szemerkélt az eső, de a nézők fittyet hánytak rá, hiszen remek versenyt láthattak a Matador RX Fesztiválon. ML


Matador RX Fesztivál

Orzságos bajnokság és Köézp-európai Zóna Bajnokság


Supercars (13): 1. Kárai Tamás (Audi S1),2. Luigi (Peugeot 208 Ei), 3. Zbigniew Staniszewski (lengyel, Ford Fiesta), 4. ifj. Kiss László (Peugeot 208 W), 5. Benyó Márk (Skoda Fabia RX), 6. Mózer Márk (Peugeot 208 RX).


Super 1600 (7): 1. Körmöczi Balázs (Suzuki Swift), 2. Lencse Zoltán (Suzuki Swift), 3. Laczkó lehel (Opel Astra), 4. Dominik Senegacnik (cseh, VW Polo), 5. Bütösi Zsolt (Citroen DS 3)
SuperTouringCars + 2000 (7): 1. Pavel Melon (lengyel, BMW M2), 2. Vámosi Tibor (BMW E36), 3. G. Nagy Zoltán (BMW E30), 4. Bészi (BMW M3), 5. Jan Ratajsky (cseh, VW Golf Mk3), 6. Béke Attila (BMW E87).


SuperTouringCars -2000 (8): 1. Roman Castoral (cseh, Opel Astra), 2. Held Zoltán (Peugeot 208), 3. Répási János Róbert (Skoda Fabia), 4. Robert Dabrowski, lengyel, Remault Clio), 5. Szelei Sándor (VW Beetle), 6. Zentai Sándor (Ford Puma)


SuperTouringCars-1600 (11): 1. Radek Dvorák (cseh, Skoda Fabia MI), 2. Fekete Dániel (Peugeot 206), 3. Czakó Roland (Honda Civic), 4. Kailbach Gergely (Honda Civic), 5. Körmöczi Gergő (Skoda Felicia), 6. dr. Bölcskei Zsolt (Ford Fiesta)


Magyar Kupa -1400 (5): 1. Szabó Csanád (Suzuki Swift), 2. Madari Tamás (Suzuki Swift), 3. Kisharsányi (Suzuki Swift), 4. Fuksz Bence (Suzuki Swift), , 5. Doky (Skoda Felicia).

Magyar Kupa -1600 (6): 1. Szabó Bulcsu (Honda Civic),2. Ujházi Tamás (Toyota Yaris), 3. Horváth Krisztián (Peugeot 106), 4. Patu (Lada 2105), 5. Hogyor József (Skoda Fabia), 6. Szabó Bence (Skoda Fabia)


Swift Hybrid RX Kupa (6.): 1. Vaskó Dominik, 2. Pál Krisztián, 3. Bartha Aurél, 4. Cs. Nagy Zoltán, 5. Nedecki László, 6. Held Márton (mind Suzuki Swift HybridRX)

Mx5 Kupa (9): 1. Lóránt Benjámin, 2. Néveri Konrád, 3. Perendy Péter, 4. Dely Domonkos, 5. dr. Grigalek Gábor, 6. Herczeg Tamás (mind Mazda MX 5)

Hankook Racer Kupa (14): 1. Csuti Kristóf, 2. Kovács Sámuel, 3. Papp Szebasztián, 4. ifj. Nedecki László, 5. Kovács Domonkos, 6. Papp Krisztofer (mind Suzuki Swift Hankook)

Astra Kupa (15): 1. Széll Szabolcs, 2. Császár Kornél, 3. Zsebi Zoltán, 4. Nagy Kamilla, 5. Kapitány Dorottya, 6. Sasi Viktor (mind Opel Astra)

Junior Kupa (11): 1. Körmöczi Ákos, 2. Kelő Gere Ádám, 3. Csermely Móric, 4. Rácz Márton, 5. Bartha Mózes, 6. Gál Gréta (mind Suzuki Swift) Junior)

Részletes eredmények:  https://chronomoto.hu/

 

Országos amatőr sorozat


-1600 : 1. Tőkés Gergő (BMW), 2. Szécsi Gergő (Hinda), 3. Reiman Zoltán (Lada)


-2000 : 1. Magyar Tamás (Honda Civic), 2. Lek László (Peugeot 306), 3. Kiss Péter (Ford Fiesta), 4. Liszkai Ádám (Mazda 323), 5. Tutajos (Nissan)


+ 2000 : 1. Zentai Attila (Ford Sierra), 2. Petró László (VW Golf), 3. Tőkés Attila (BMW), 4. Vas Ádám (BMW), 5. Kóródi József (BMW), 6. Deczki Zoltán (VW Golf)