Rallycross pálya Hosszúság: 1320 m, Szélesség: 12-16 m, Összetétel: 80 % aszfalt, 20 % salak, Rajt szélesség: 16 m, Joker kör: van, Hosszúság joker körrel: 1610 m A rallycross pálya esetében nem szokványos jelenségről beszélünk, hiszen az előírásoknak megfelelően a szilárd burkolat (aszfalt) mellett úgynevezett murvás, salakos szakaszt is kötelező építeni (20 %). A nem szilárd burkolatú nyomvonal a motoros pálya bukóterében került kialakításra, amely ..
RabócsiRing versenypályán kialakított nyomvonalak
Hosszúság: 1320 m
Szélesség: 12-16 m
Összetétel: 80 % aszfalt, 20 % salak
Rajt szélesség: 16 m
Joker kör: van
Hosszúság joker körrel: 1610 m
A rallycross pálya esetében nem szokványos jelenségről beszélünk, hiszen az előírásoknak megfelelően a szilárd burkolat (aszfalt) mellett úgynevezett murvás, salakos szakaszt is kötelező építeni (20 %). A nem szilárd burkolatú nyomvonal a motoros pálya bukóterében került kialakításra, amely kombinatív módon csatlakozik az aszfalt pályatesthez. A modern rallycross pálya további sajátossága, az úgynevezett joker kör. A versenyzők számára kötelező egy futamban egyszer használni ezt a nyomvonalat, ezt a versenyző választja meg, hogy mikor teszi meg, ezáltal az izgalmak a legvégére maradnak, hiszen általában az utolsó körben derül ki a végső sorrend.
Hosszúság: 1060 – 1320 – 1610 m
Szélesség: 12-16 m
Összetétel: 100 % aszfalt
Rajt szélesség: 16 m
A drift talán mára Európa egyik legnépszerűbb szakága, csak úgy, mint az USA-ban és Japánban is. A drift pálya nyomvonal építése talán az egyik legnehezebb kihívást nyújtotta. Fontos szempont volt a megfelelő szélesség (16 m), az aszfalt minősége, amelyen a tulajdonosok éveket kísérleteztek, hogy annak teherbírása és hőállóssága (nem ritkán 70 fok) megfeleljen célnak, hiszen a keresztbe csúszó esetenként ezer lóerős gépcsodák szó szerint felszaggatják az aszfaltot.
Hosszúság: 910 m
Szélesség: 12-16 m
Összetétel: 100 % aszfalt
Rajt szélesség: 16 m
Az előzőekhez képest talán a legegyszerűbb volt a gokart pálya kialakítása. Fontos szempont volt, hogy a versenyzőkön kívül az amatőrök és civilek is élvezhessék. A gokart pálya nyomvonalát is a dőlésszögek váltakozó kombinációja, valamint sokszínű ívei, kanyarkombinációi teszik izgalmassá. Ennek a nyomvonalnak is egy része a drift és rallycross pálya nyomvonalába illeszkedik. Ahol csak gokart pálya nyomvonal épült, ott 12 méter széles pályatest.
Hosszúság: 1610 m
Szélesség: 12-16 m
Összetétel: 100 % aszfalt
Rajt szélesség: 16 m
A legnagyobb kompromisszumot talán a motoros pálya kialakítása igényelte. A motoros pálya az egyetlen olyan kialakított nyomvonal, amelyet kétkeréken használnak és teljesen más biztonságtechnikai előírásoknak megfelelően kell működtetni. Mivel ez is érinti a rallycross és drift nyomvonal egyes részeit, így azon előny, hogy a nézők közel vannak a pályatesthez, a motoros nyomvonal hátrányává vált. Ezért ezen a pályaszakaszon speciális védő gumihevedereket és biztonsági védőbálákat helyzetünk el. A motoros nyomvonal többi részén pedig a megfelelő bukótér kialakítása (helyenként 50 m) elengedhetetlen volt.
Méret: 20 000 m2
Összetétel: 100 % aszfalt
Vezetéstechnikai tanpálya kialakításakor, illeszkedni kellett a meglévő pályához, hiszen ez is kombinatív módon kacsolódik a többi pályatesthez. Ez egy 20.000 négyzetméter nagyságú összefüggő aszfaltfelület, melynek vízelvezető rendszerének kiszolgálása érdekében egy mesterséges tavat is létre kellett hoznunk, hogy ne a lakossági ivóvízkészletét használjunk pályakarbantartáshoz, vagy a tanpálya üzemeltetéshez. Ezen innovatív fejlesztésnek köszönhetően nem a vezetékes vízzel oldjuk meg a locsolást, hanem a mesterséges tóból kinyert esővizet használjuk, az esővíz elvezetéshez pedig vízelvezető hálózat, központi vezérlésű speciális szórófejek, tartályok kerültek építésre.
Vezetéstechnikai tanpálya elemek:
A fenti tanpálya elemek kialakításának köszönhetően a tréningek során az alábbi modulok használhatóak:
- vízfalas kikerülés modul- szlalom pálya modul - elsődleges vészhelyzet elhárítási modul - tolatás, parkolás modul - aquapálya (kis és nagy sebességgel) - boruló-ütköző szimulátor - egyedi igény szerint lehetőség van offroad pálya használatára is (tanpálya melletti erdőben és homokos szakaszon terepakadályok építésére van lehetőség)
Kiszolgáló létesítmények
A versenypályán a nézők számára lelátókat és VIP tornyot építettünk, a legfrekventáltabb részeken közel 2000 néző számára biztosítunk ülőhelyet. Kialakításra került egy startindító torony, valamint egy technikai gépátvételi helyiség. Ez az épület kötelező eleme a rendezvényeknek és versenyeknek, mivel az adminisztráció, szervezés, irányítás (időmérés, hangosítás, stb) és átvételek központja. A vezetéstechnikához kacsolódik egy 250 m2 nagyságú oktató épület, amelyben 60 fős konferenciaterem is található. Az épület úgy lett elhelyezve, hogy onnan az oktatás közben lehessen látni a gyakorlati elemeket, valamint az egyes versenyeken ez az épület spotter toronyként és VIP helységként is szolgáljon. Szintén Közép-Európában egyedülálló módon a létesítmény éjszakai kivilágítással rendelkezik, több mint 100 reflektor segít ebben, ennek köszönhetően éjszakai villanyfényes versenyek is szerepelnek a palettában, pl: Trackwood, Európa Drift Fesztivál vagy ERC, Rally Hungary. A pálya mellett közvetlenül két több ezer férőhelyes zárt parkoló található nézőink biztonságos parkolása érdekében.
Vendéglátás, catering
Rendezvények és versenyek szerves részeként megépült egy nagyüzemi vendéglátó egység, amely több ezer fő kiszolgálásra is képes. A vendéglátó egységhez több kiszolgáló épület tartozik, központja a depóban a található. Mivel egyes eseményeink fesztivál hangulatúak ezért kialakításra került egy több 100 fő befogadó képességű vendéglátó terasz, bár is, ahol a rendezvények alkalmával éjszakába nyúló partikat is rendezünk. A depó mellett, pedig a nézők számára zöld övezetben egy camping létesült, amely akár ezer fő befogadására képes.