Rallycross

Rallycross futamok a RabócsiRingen

Matador Rallycross Fesztivál, Október 10-11, Máriapócs, RabócsiRing!

 

  1. végső összecsapása közeledik, azaz a RALLYCROSS évadzáró bajnoki döntők! Ifj Kiss László és Luigi érkezik SuperCars kategóriába!!

 

Október 10-én és 11-én a rallycross hazai fellegvárában a RabócsiRingen zárul a rallycross szezon! A 2020. évi bajnoki szezonzáró rendkívül izgalmas versenyt tartogat számunkra, hiszen a futamdobás nélküli bajnokság és a több mint 100 versenyautó rendkívül izgalmassá teszi a Matador Hétvégét!

 

SuperCars kategóriában talán minden idők eddigi legerősebb mezőnye érkezik, ráadásul az eddigi futamok alapján mind a verseny, mind a bajnokság végeredménye szinte kiszámíthatatlan, hiszen a pontok alapján még teljesen nyitott a bajnokság, több pilóta is esélyes a bajnoki cím meghódítására! Jelenleg Csucsu (Citroen DS3) vezeti bajnokságot, aki egész évben magabiztosan és látványosan autózott. Csucsu most döntés elé kényszerült, hogy rallyban vagy rallycrossban versenyzik, ő pedig úgy döntött, hogy Máriapócson áll rajthoz, mivel a RabócsiRingre kilátogató nagyérdemű előtt szeretné bezsebelni a bajnoki címet, persze ebbe még több pilótának is lesz beleszólása. Kétség kívül az idei év meglepetés embere Mózer Márk (Skoda Fabia) jelenleg a bajnoki pontversenyben a 2. helyen áll, szinte minden versenyen dobogós helyen végzett. Márk számára a RabócsiRing hazai pályának nevezhető, gyermekkora óta részese a RabócsiRing eseményeinek, így minden bizonnyal számíthatunk tőle némi meglepetésre. A bajnoki pontvadászatban Vass Zoli (Audi A1) áll a harmadik helyen, csupán 2 ponttal Mózer Márk után. Vass Zoli versenyzői tapasztalata és bivaly erős Audija is bizakodásra adhat okot. A ponttáblázat negyedik helyén Harsányi Zoli (Mitsubishi EVO X) áll, aki a 2020. évi szezonban ismét önmagára talált és sorra kaparintotta meg a futamokon a dobogós helyeket. Őt követi szorosan Kárai Tomi (Audi S1), aki igen peches évet tudhat maga mögött még egy futamot is kihagyni kényszerült EB szereplése miatt. Kárai Tomiék folyamatosan fejlesztenek, hiszen EB és VB futamokon is rendszeresen megmérettetik magukat, a szezonzárót pedig a 2020.10.17-18-án Barcelonában rendezendő Világbajnoki futam főpróbájának szánják. Mózer Attila (Peugeot 208) ugyan a hatodik helyről várja a folytatást, de idén még futamgyőzelme is volt, a máriapócsi pályát pedig úgy ismeri, mint a tenyerét, úgyhogy méltán várhatunk tőle akár egy futamgyőzelmet is. Ifj Kiss László neve ismerősen csenghet sokak számára, hiszen a korábban SuperCars bajnok volt, nem mellesleg Kiss Pál Tamás bátyja, aki szintén nagyon várja visszatérését a már jól ismert KPT féle Peugeottal! SuperCarsban debütál mindenki számára Luigi-ként ismert pilóta, aki korábban Super1600-ban szerzett nemzetközi hírnevet. Meglepetésre egy RX VB-s brutális Skoda Fabiával érkezik, amellyel már több teszten is túl van, időeredményei rendkívül bíztatóak. Luigi az évadzáró futamot szintén a barcelonai világbajnoki futam tesztversenyének szánja. SuperCarsban rajthoz áll még Benyó Máté (Mitsubishi Lancer), örökös bajnokunk Kotán Péter (Ford Escort) és Bakonyi Csaba (VW Polo) is, akik szintén rutinos pilóták és mindent megtesznek, hogy dobogón végezzenek.

 

Super1600 kategóriában Körmöczi Balázs (Suzuki Swift) vezeti a bajnokságot, de csupán két ponttal van Kistuki (Skoda Fabia) előtt, őket szorosan követi Laczkó Lehel (Opel Astra) és Gergely Róbert (Suzuki Swift). Az eddigi futamokon is mindenki állt a dobogó mindegyik fokán, megjósolhatatlan, ki lesz a 2020. év bajnoka. 

 

SuperToringCars +2000-ben Koncseg Zoli (BMW E46) toronymagasan vezet, de az eldobás nélküli bajnokságban a stabilitás fontosabb lehet, így akár még Vámosi Tibi (BMW E36) is esélyes lehet a bajnoki címre. SuperTouringCars -2000-ben Janzer Gyuri (Renault Clio), Castoral Roman (Opel Astra) és Nagy Attila (Renault Clio) vezetik a bajnokságot, SuperTouringCars -1600-ban pedig Répási Róbert (Skoda Fabia), Czakó Roland (Honda Civic) és Makai Gyuri (Suzuki Swift) állnak jelenleg az élen.

 

Magyar Kupában Kailbach Gergely (Honda Civic) vezet Körmöczi Gergő (Skoda Felicia) és Siebel Balázs (Toyota Corolla) előtt, Swift HybridRX Cup-ban pedig a SuperCarsban debütáló Luigi az első, Nagy Benjamint és Vaskó Dominikot megelőzve. MX5 Kupában Dóczi Bence és Lóránt Benjamin között dőlhet el a bajnoki cím, őket követi harmadik helyen Dr. Grigalek Gábor. Hankook Racer Cup kategóriában Somogyi Márk vezet, második Takács Balázs, harmadik helyen pedig Zám Ferenc áll. Astra Divízióban Panyik Dániel eddig hibátlanul és magabiztosan az első, Kisharsányi a második, Kapitány Dorottya a harmadik, Swift Divíziót pedig egy fiatal tehetség Szabó Bulcsú vezeti Fuksz Bence és Fehér Bertold előtt. Junior Kupa pontvadászatában Szabó Csanád áll a legjobban, Néveri Konrád a második, Csuti Kristóf a harmadik.

 

Amatőr Rallycross Bajnokságban mivel idén sajnos csak két futam kerül lebonyolításra, így már nem hirdetünk éves bajnokokat, de pilótáink annál nagyobb lendülettel érkeznek a Matador Hétvégére! DIV I. -1600 kategóriában Karalyos Marci határozottan autózik, DIV II. -2000-ben augusztusban Zentai Sanyi vitte a prímet, DIV III. +2000-ben Horog Imi volt a TOTAL befutó, míg DIV III. +3500-ban a közkedvelt Béke Attila tudott bravúrosan autózni.

 

 

Program

 

  1. október 10. szombat.

-

  • 08: 00 –                      I. Edzés                                              Amatőr
  • 08: 30 –                      I. Edzés                                              RNOB
  • 10: 15 –                      II. Edzés                                             Amatőr
  • 10: 45 –                      II. Edzés                                             RNOB
  • 12: 30 –                      I. Kvalifikációs futam                       RNOB
  • 15: 00 –                      I. Kvalifikációs futam                        Amatőr
  • 15: 30 –                      II. Kvalifikációs futam                    RNOB (JK, SD, AD, HRC, MX5, SHC, MK)
  • 16: 45 –                      II. Kvalifikációs futam                      Amatőr
  1. október 11. vasárnap

-

 

  • 08: 30 –                      III. Kvalifikációs futam                     Amatőr
  • 09: 00 –                      II. Kvalifikációs futam                     RNOB (STC, S1600, SC)
  • 10: 15 –                      III. Kvalifikációs futam                    RNOB
  • 12: 30 – 13: 15           Betétprogram
  • 13: 15 –                      Elődöntő futam                                 RNOB
  • 14: 15 –                      Elődöntő futam                                  Amatőr
  • 14: 30 –                      Döntő futam                                      RNOB
  • 16: 15 –                      Döntő futam                                       Amatőr
  • 16: 30 –                      Díjátadó

Tehát október 10-11, MATADOR hétvége, az év utolsó rallycross versenye, Máriapócs, RabócsiRing!

Őrült hétvége elé nézünk, ezt ne hagyd ki!

Info: www.rabocsiring.hu; ring@rabocsiring.hu, +36302740800

Nézői jegyárak 2020. évi rallycross versenyekre:

Hétvégi jegy

Felnőtt kétnapos belépőjegy (parkolóval) elővételben: 6 000 Ft (helyszínen: 7 000 Ft)

Gyerek kétnapos belépőjegy elővételben: 3 000 Ft (helyszínen: 3 500 Ft

I.nap

Felnőtt belépőjegy elővételben:        2 500 Ft (helyszínen: 2 900 Ft)

Gyerek belépőjegy elővételben:        1 200 Ft (helyszínen: 1 500 Ft)

Parkoló jegy elővételben: nem elérhető (helyszínen: 500 Ft)

II. nap

Felnőtt belépőjegy elővételben:        4 000 Ft (helyszínen: 4 500 Ft)

Gyerek belépőjegy elővételben:        2 000 Ft (helyszínen: 2 500 Ft)

Parkoló jegy elővételben: nem elérhető (helyszínen: 500 Ft)

Áraink bruttó árak, az Áfa-t tartalmazzák!

Belépés 3 éves kor alatt díjmentes!Gyerek belépő: 3-12 korigFelnőtt belépő: 12 év felett

 

Október 10-11-én Depo bejáratnál bankkártyával, OTP-s és MKB-és SZÉP Kártyával - szabadidő zseb terhére - is lehet belépőjegyet vásárolni!

 

 
 
Szinte köztudott, hogy a máriapócsi RabócsiRing a rallycross valóságos zarándokhelye, hiszen itt minden adott az izgalmas versenyekhez. A pálya környezetét egy mesterséges tó, az idén immár 1500 férőhelyre bővülő lelátó, valamint éjszakai versenyek lebonyolításához is alkalmas teljes villanyvilágítás teszik egyedülállóvá.

 

Mi is az a rallycross?

A Nagy-Britanniából származó rallycross a gépesített gladiátorok csatája. Ez a gyorsasági autós verseny zárt pályán kerül megrendezésre. A versenyzés itt összetettebb, itt nem csak a pálya talajára (részben aszfalt, részben laza salakos), hanem a sokszor ölre menő test-test elleni küzdelemre is figyelniük kell a több száz lóerős autókkal versenyző pilótáknak. A sport népszerűségét nagyban növeli, hogy a rövid (körülbelül 1 km-es) pályán könnyen nyomon követhető a verseny, és a nézők biztonságosan, több méter magas lelátókról figyelhetik a köröket. A Magyarországon az 1980-as években ismertté vált rallycross mára az egyik legdinamikusabban fejlődő autósportnak számít.

Több mint negyven esztendeje egy angliai RAC rallye-viadal szervezői a gyorsasági szakasznak egy aszfaltos-sóderes körpályát jelöltek ki. Akkor kevesen gondolták volna, hogy az egyik legdinamikusabban fejlődő autós szakág bölcsőit rakták le. Hazánkban a 80-as évek derekától vált ismertté a rallycross.

 

Miért népszerű a rallycross?

A nézők imádják a szakágat, hiszen itt megadatik az ami egyébként egyik autós szakágnál sem: egy helyről látható a verseny, szemmel lehet követni a több körös küzdelmet. Éppen ezért – azaz követhetősége miatt – olyan népszerű ez a technikai szakág. A televízió összefoglalók egy-három kameraállásból elkészíthetők, ezáltal a kb. 1 km-es pályán a többször megforduló autókat követve körbe elhelyezett reklámok is folyamatosan láthatók. Itt valóban küzdelemről van szó, a gépesített gladiátorok ádáz csatájának arénaként ad otthont a pálya. Az autók kilincsremenő viadala nemcsak a versenyzőkben, a nézőkben is megemeli az adrenalinszintet. A biztonságos pályák családi programnak is kiválóak, szülők és gyerekek szorítanak együtt vagy külön-külön kedvenceikért.

 

Rallycross a RabócsiRingen

A máriapócsi rallycross pálya 80 %-ban szilárd burkolatú (aszfalt), 20%-a pedig úgynevezett murvás, salakos részből áll. Valamennyi kritikus szakaszon biztonságos korlát, föld- és gumisánc védi a nézőket, így egy-egy rallycross verseny családi programnak is kiváló. A start hat állásos, lámpás indítású. A futamok teljes lebonyolítását számítógépes rendszer végzi, mely a rajtnál jelzi a korán indulókat. A modern rallycross pálya sajátossága az úgynevezett joker kör, egy olyan kötelező nyomvonal, melynek használata a normál körhöz képest minimum három másodperccel hosszabb köridőt eredményez, így tovább növeli a verseny izgalmait.

Egy kör a RabócsiRingen
A start után rövidke egyenest követően egy jobb kanyar következik, amely gyakorta ádáz csaták színtere, hisz döntő fontosságú lehet, ki fordul el elsőként ebben a kanyarban. Rövid pörgés után elnyújtott balkanyar következik, majd egy rövidke egyenest követően derékszögű balkanyar, majd egy szintén derékszögű jobb kanyar után jön a hosszú, 250 méteres egyenes. Ennek az egyenesnek a végére a versenyautók akár a 160 km/órás sebességet is elérik, ami egy ilyen pályán hatalmas tempó. Az éles balkanyart követi egy egyenes szakasz a végén két balos kanyarral, majd jön a startvonal, és a nem hibázó pilóta már teljesített is egy kört.

 

Pályainfók

hosszúság: 1320 m

szélesség: 12-16 m

összetétel: 80% aszfalt, 20% salak

rajt szélesség: 16 m

joker kör: van

 

Galéria